Nem nagyon van olyan cég Magyarországon, ahol ne hiányoznának a PR alapok, amiben mi igazán hiszünk. Ennek ellenére, a legtöbbször tőlünk is először általában reklámszolgáltatást kérnek. Kulcsszavak alapján, vagy meghatározott célcsoportokat szólítunk meg az adott cég termékeivel, szolgáltatásaival, akcióival. Így csak nagyon lassan tudunk ebben a nagy kommunikációs zajban egyedi kommunikációt kialakítani, hónapról, hónapra, akcióról, akcióra. A jól bejáratott csatornák forgalma ily módon mindenütt növekszik, de aki most nyit új kommunikációs csatornákat és azon keresztül igyekszik elérni vevőit az bizony időbe kerül.
Az lenne a legjobb megoldás, ha a PR alapoknál
kezdenénk, s végre elkezdenénk írni és beszélni egy olyan történetet, ami a
vevők által tovább írható és adható, mert ez a célravezető út. A történetépítés
közben mindig látható lesz, melyek azok a pontok, amelyeknél javítható a
teljesítmény. Mindenki folyamatos, egyre növekvő bevételekre vágyik, de az
állandó, következetesen felépített kommunikáció sokszor hiányzik ehhez, inkább egy
kialakult szokásrend működik helyette.
Amennyiben, mind kommunikációban, mind ütemezésben felépítjük az értékesítéshez vezető útvonalat, akkor kevésbé leszünk a külső körülmények foglyai, s inkább válunk saját történetünk íróivá.