Hogyan ismerik települését mások?


Az egyre nehezebb gazdasági helyzetben, a közösségek összefogására, a közvetlen lakóhelyükért tenni akarókra sokkal nagyobb szükség van, de sokszor nem tudják, mit tehetnének a településért!

 

A helyes irányt, sokszor a helyes kiinduló pozíció meghatározása miatt nem ismerik. A gazdasági életben is egy jól pozícionált termék, vagy szolgáltatás, egy ehhez igazított üzleti modell, még most a válságban is nagyon produktív, míg a hagyományos modellek már a talpon maradáshoz sem elégségesek.

 

marketing debrecen

Ahhoz, hogy a településen rendelkezésre álló erőforrásokat a legjobban hasznosítsuk, ma már nem elegendő a hagyományos értelembe vett településpozícionálás. Ezek egyébként sem értek el célt sok esetben, mert az ország, a régió, a megye, a kistérség, „legdinamikusabban fejlődő” településéből nagyon sokat találni, különböző összefüggésekben, vagy a földrajzi meghatározások, valaminek a szíve, kapuja, találkozási pontja, hídja, ütőere szintén azok a kategóriák, amik nem képesek arculatot, pozíciót adni egy-egy településnek!

 

A településpozícionálást, mintha mindig a turisták számára kellene elvégezni, pezsgő életet és érdekes tájat szimbolizálva. Holott ma már a pozíciók összessége, a nézőpontok sokasága lehet csak hatékony és tehet vonzóvá egy települést. A legtöbb turisztikai szolgáltató egy adott településen, ugyanazokat a lehetőségeket sorolja fel, amik az interneten is elérhetők bárki számára, s így minimalizálják az ott töltött éjszakák számát, mert nincsen olyan többlettudás, amit valójában meg tudna osztani az ide utazóval.

 

Ahhoz, hogy termékenyebb legyen egy település kommunikációja, vonzereje, természetesen elsősorban az itt élők számára kell nyilvánvalóvá tenni a település értékeit. Meg kell mindenkit erősíteni identitásában ahhoz, hogy többet tegyen lakóhelyéért, s ne a szülőhelyünk, hazánk elhagyói legyünk, ha jobb sorsa vágyunk.

 

A helyi vállalkozások jelentik azt a motort, azt a dinamikát, amitől valóban működőbb lesz településünk, akik megtartják az itt élőket, munkahelyekkel, akik termékeikkel, szolgáltatásaikkal elviszik annak hírnevét. Az ő munkájuk is a település imázs része lesz, ezért érdemes az ő tevékenységüket is összefogóan pozícionálni.

 

Mindenkinek, még a leggazdagabb településeknek is szüksége van befektetőkre, új termékek, szolgáltatások meghonosítóira, új munkahely teremtőkre. A befektetők szempontjai teljesen mások, mint a helyben élőké, az itt már vállalkozást vezetőké, nekik ezért más nézőpontot érdemes mutatnunk.

 

video debrecen
S természetesen, a kulturális, s táji örökséget is valóban közvetíteni kell az idelátogatók felé. A turistáknak, átutazóknak is meg kell alkotnunk egyedi nézőpontunkat, azonban nem ez az egyetlen és uralkodó, ahogy az eddig történt.

 

Épp a válság ébresztett rá mindenkit arra, hogy többet kell tennie, szűkebb környezetéért, ahhoz, hogy igazán otthon érezzük magunk benne. Ezeket a törekvéseket támogatjuk mi is 2012-ben, ezért amit korábban jól prosperáló vállalkozások működésének segítségével, megalkottunk egyedi kommunikációs rendszert, direkt vállalkozásokra szabva, most a települési önkormányzatok igényeihez mérten velük is szeretnénk megosztani.

 

Azt, hogy hogyan is épül fel a filozófiája ennek a rendszernek, januárban bemutatjuk Önöknek, s meg mutatjuk azt is, hogy hogyan milyen módon alkalmazhatnák Önök is, annak érdekében, hogy minél jobban kiaknázva erőforrásaikat, minél alacsonyabb költségekkel érjenek el minél több eredményt településükön.

 

A következő levelünk mellé, ami az identitás erősítésről szól, már csatoljuk az ajánlatunk részleteit is.

 

Jó munkát, addig is egy erősebb helyi közösségért, egy jobban működő településért!



Üdvözlettel:


Tóth Csaba