Miért kell, hogy legyen online stratégiája?





online stratégia


Az online világban való megjelenésre,

mindenkinek ugyanakkora felülete van, itt még a gyengébbek is ugyanakkorra eséllyel indulnak. 


A potenciális érdeklődő szeme előtt a monitor mérete, minden vállalat bemutatkozásának megnézésekor, ugyanakkora. 


Épp ezért a jó stratégiával, – nem ne gondolja azt, hogy rögtön milliókat keres, több ezer érdeklődője lesz, s stb.; - mert az ország legütősebb vállalati marketing csomagjából is, amit több százezer mail cím felhasználásával hirdettek, a lehető legprofibb szoftverekkel, s stratégiával, iszonyatosan kedvező áron, ami a csomag tartalmához viszonyítva tényleg a nevetséges 10 ezer forint körül volt – mi is készítettünk bele egy anyagot már az maga megérte – szóval abból is, csak 5997-et adtak el, félév alatt.





marketing debrecen

Ezért bárki ilyen megnyerő megtérülési adatokat mond Önnek, ne higgye el, mert a magyar piac még nem érett meg erre igazán, de ha mindenki dolgozik érte, akkor itt is lesznek ilyen eredmények. Ami, azért őrült fontos, mert ilyen energia árak mellett nem kérdés, hogy milyen üzletépítési és üzletkötési stratégiát kell választani. Ez egyébként a nagy távolságok és alacsony népsűrűség miatt, Skandináviában sohasem volt kérdés, s lám mit értek el vele.

 

Ilyen eredményt ne várjon el, de amíg a legtöbb vállalkozói honlap csak információ átadásra szorítkozik, javarészt csak a webáruházak próbálnak meg eladni, addig a cége eddigi működését is radikálisan hatékonyabbá teszi az online stratégia.

 

Miért jelentkezik a valódi, szemtől-szembeni értékesítésben is a hatása?

 

Mivel az online világban minden százszázalékos pontossággal mérhető, ezért nem kellenek külön statisztikák ahhoz, hogy lássa az eredményeket. Új célcsoportokat szólíthat meg, új vevőkört építhet, az online érdeklődőkből. A meglévő ügyfeleivel, olyan hatékonyan tarthatja a kapcsolatot, akár több ezerrel egyszerre, amire telefonon, személyesen, sose lesz képes.

 

video debrecen

1. Olyan konkurencia analízist dolgozhat ki, amivel megkönnyíti saját stratégiai lépéseit. S erre vannak olyan online lehetőségek, amik kiszűrik Önnek, az Önt foglalkoztató információkat, s ugyanilyen módon saját vállalkozása jó hírneve felett is őrködhet. Olyan PR munkát végezhet, amit a nagyok is megirigyelnek.

 

2. Termékeket, szolgáltatásokat fejleszthet ki, tesztelhet úgy, hogy ebben a potenciális vevők is részt vesznek. S ha megszületik az elvárásaiknak megfelelő termék, mit gondol mennyire lesz nehéz eladni?

 

3. A vásárlóit megtaníthatja arra, hogy mit érdemes tudni a termékeiről, miért érdemes, s milyen problémára azt választani! Megtaníthatja őket arra, hogyan használják optimálisan, hogy elégedettek legyenek és visszatérjenek Önökhöz. Az oktatás teljesen más terület, mint a prezentáció. A prezentációra már nem igazán kíváncsiak mások, mert nem hisznek a kiválóan bemutatott termék tulajdonságoknak.

 

4. Bizalmat építhet, olyan dolgokat tudhat meg vevőitől cégéről, termékeiről, a kiszolgálásról, amit soha nem mondanának el Önnek személyesen, de egy-egy ilyen vevő marketing tanácsadás sokszor milliókat hoz később a kasszába!

 

5. Eladási folyamatokat menedzselhet és mérhet, még ha csak egyedül értékesít is, pláne ha többen vesznek részt az értékesítésben. Ma már ahogy létezik az információkat átadó céges honlap, „brand oldal”, ugyanúgy kéne mindenkinek lennie egy ún. „Sales”-es, eladást ösztönző oldalnak is, amivel kampányokat vezényelhet le, s ami még a hagyományos hirdetések mérhetőségét, hatékonyságát is fokozza.

 

Folyamatos piackutatás fillérekből!


marketing debrecen

S ha ezeknek megfelelően van online stratégiája, higgye el, hogy ha egyetlen dolgot sem ad el az interneten, egyetlen érdeklődő sem jön konkrétan a netről, akkor is megéri, mert tudni fogja, hogy merre tart a vállalkozása, hol tart éppen, milyen lépéseket kell megtennie a visszajelzések alapján, s bármilyen kifogással jönnek Önhöz, azt könnyedén tudja kezelni, mert már foglalkozott vele, s megválaszolta korábban az interneten. 


Az embereknek általában típus gondjaik vannak, amiknek a kezelését, megválaszolását, gyorsan megtanulja, mert az online stratégiához már Önnek írásban kellett ezt megfogalmaznia, oly módon, hogy ezt el is fogadják.

 

S többet nem mondja azt, hogy minek olvassam mások leveleit, mert megérti, hogy mennyi munka, tapasztalat, tudás és megfontolás van mögöttük, ha Önnek is meg kell ezeket alkotnia. S egyre több tudással rendelkezik saját szakterületéről is, mert az online stratégiájához sok mindent át kellett gondolnia.

 

A jól működő gazdaságokban több éves tapasztalat, hogy az online aktivitás hatványozottan jelentkezik egy cég életében. Sokkal céltudatosabban, sokkal összeszedettebben dolgoznak, sokkal nyitottabbak az újításra, sokkal könnyebben hagynak el már nem működő modelleket, s pillanatok alatt állnak át egy adott gazdasági körülmények között jobban működőre.

 

Jelezze érdeklősét, s pár iparágára vonatkozó tippet megosztunk Önnel, amit biztosan hasznosít 2012-ben!