A legtöbb vállalkozó fejében még ma is a reklám él, mint kommunikációs lehetőség, amivel megszólíthatom a piacom. Sokszor hallom a telefonban, mikor beszélek valakivel: „Ez valami Reklám!” – amire mindig ugyanazt válaszolom: „A reklám ma már nem működik! Mi inkább az értékesítésig vezető útvonalat segítjük felépíteni és a vállalkozására jellemző értékeket kiemelni!”
Nekünk a csönd, a kommunikációnk
A másik téves elképzelés a kommunikációról,
amikor azt mondja egy cég: „Mi fix partnerekkel, zárt piacon dolgozunk, nekünk
nincs szükségünk semmire.” „Mi pályázatokon nyerünk el megbízásokat, mi csak
ezt csináljuk.” Ezeknek a cégeknek, pedig hihetetlen szükségük lenne a jól
felépített és hosszú távra kidolgozott PR munkára. A világ változik,
veszíthetünk el ezeken a piacokon is partnereket, a termékekre való igény, amit
ebben a világban értékesítünk is változhat. S ha most minden bizonyos köröttünk, akkor sem szabad elkényelmesedni, mert a változásokra mindig válaszokat kell találni.
Jó lenne, ha a vevők sokkal magasabb hatásfokon, jobban megelégedve használnák ezeket a termékeket. Mi lesz, ha új politikai lobbik kizárnak a pályázati lehetőségből minket? Ebben az esetben is az addig következetesen végzett PR munka busásan megtérül, sőt évről évre tudjuk így növelni a vevői elköteleződést, az értékesítési volument.
Sokaknak a kommunikáció, technikai megoldások sora
Nyilvánvalóan uralják a kommunikációs piacot a
technikai jellegű megoldások, módszerek. Alkalmazások, szoftverek, amelyek a
kommunikációt, értékesítést segítik. Vásárló ösztönző technikák, amelyeket
sokan használnak ugyanolyan formában különböző területeken. Óriási a túlkínálat,
a biztos megoldásokból. A bizalom, a hitelesség,
a következetesség, amely igyekszik egyedivé tenni azt, amit éppen a mi vállalkozásunk
tesz viszont nagyon kevés. Önmagában technikák nem kínálnak megoldást erre
a problémára. Ez sokkal komplexebb és szellemibb feladat. Mi azt valljuk, ma
már az nyer a piacon, aki tud a megfelelő értékben és árréssel értékesíteni.
Terméket, szabad kapacitást mindenütt találni! Legyen más az értékesítési filozófiád! Mi segítünk ebben!
A legjobb módszer az értékesítéshez vezető kommunikációs útvonalon, ha felépíted a PR – Marketing – Kommunikációs, Hirdetési Szisztéma útvonalát, ami időigényesebb, lassabb folyamat, mint az azonnali reklám, de rengeteg kidobott marketing és reklám pénzt megspórol vele.