A piaci kereslet egyre szűkül, egyre többen próbálják meg elérni azokat a vásárlókat, akiknek még van pénzük. A mi gazdaságunk sajna egyre rosszabb állapotban van, így ha többet szeretnénk kihozni vállalkozásunkból, nagyon kellenek az új megbízható ügyfelek. Vállalkozóként, ha nekünk jobban megy, akkor fog csak jobban működni a gazdaság is.
Lehet bízni még abban, hogy a fogyasztás, a kereslet visszatér, addig majd kitartunk valahogy, vagy igyekszünk keresni olyan helyeket, ahol a fogyasztás magasabb volumenű - ez külföldi piac, külföldi munkavállalás.
Egyik partnerünk, aki mezőgazdasági hús termékekkel foglalkozik kért meg arra, hogy vizsgáljuk meg számára a külföldi értékesítési lehetőségeket. A mezőgazdaság nálunk kifejezetten az a terület, amely évszázadokon keresztül húzóágazata volt a gazdaságnak, a kiegyezés utáni fejlődés egyik motorja éppen a magas gabonaárak voltak. Ma már viszont főleg a nyersanyag előállítás szintjén maradt és alig használ kortárs értékesítési technikákat, internetet például. S az uniós termékek egy sor ponton kiszorítják a hazait, a polcokról, amit csak erőteljes szabályozással, vagy a hazai vásárlók összefogásával lehet ellensúlyozni.
Három piacot vizsgáltunk Ausztriát, Németországot és Nagy Britanniát. Az adott szegmensben az online értékesítés szempontjából Ausztria és Németország szinte szűz piacnak számít, Az Egyesült Királyságban viszont a mezőgazdasági termékek piacán nagy a verseny. S hihetetlen módon használják ki az internet kínálta lehetőségeket. Webáruházas oldalon keresztül lehet vásárolni napos szárnyasokat, csirkét, kacsát, libát, vadkacsát, fácánt és ugyanezek fejlett vágás érett változatát is. Fizetni lehet kártyával azonnal és természetesen kiszállítják a megrendelt jószágokat. Léteznek beváltható kuponok a vásárlásnál, ami mutatja erőteljes marketing munkával érik el vásárlóikat és beváltható kuponokkal ösztökélik vételi szándékra őket.
S a PR munka a másik terület ahol hihetetlen előnyökre tesznek szert és ezért többet adnak el ilyen stratégiával. Egy-egy fajta leírásánál sehol nem látni előnyök hangsúlyozását és sehol semmilyen termék kategóriában nem találkoztunk Akcióval, vagy leértékeléssel. Ehelyett a fajta történet leírása dominál, mikortól, hol és milyen körülmények között tenyésztették, egy-egy típus megjelenését az 1800-as évekig datálják vissza. Leírják mik azok a fajta jellemzők, amik megkülönböztetik másoktól – megtanít különbséget tenni történet és jellemzők alapján a termékek között – s milyen tulajdonságai vannak tartás szempontjából, hogy tudjam az én baromfi udvarom megfelelő lesz e számára. Mindaz elérhető és mindaz hiányzik, amit a hazai kommunikációban általában megtapasztalunk, a PR hiánya helyett tradíció, történet építés; a termék használatának megtanítása, előnyök sorolása helyett; rugalmas fizetési lehetőségek, Árakció helyett.
Valószínű mivel a mezőgazdasági termékeknél Angliában rengeteg farm kínálja eladásra ily módon a termékeit, hogy a német nyelvterületek piacai is gyorsan felfognak zárkózni ehhez. Egy sor mezőgazdasági termék számára nyílnak azonban lehetőségek még szabad területeken, ahol megfelelő időzítéssel az elsők között építkezhetnének a hazai vállalkozók, új s jó minőségű vevőkre téve szert. A webáruházas értékesítésben azért nincs kockázat, mert a webáruházak motorjai úgy vannak kialakítva, hogy csak fizetés után jön a szállítás, az az előbb fizetnek nekem és csak utána kell a terméket biztosítani. Nincs 60 és 90 napos határidő, amíg finanszírozni kell mindent.
Az ily módon való építkezésnek, hogy nagyobb földrajzi területről szerezzek vevőket magamnak, azért van létjogosultsága, mert ennél alacsonyabb költséggel és biztonságosabban nem lehet egy export piacot felépíteni, vagy az ország másik szegletébe eladni. A nemrég magyar termék nagydíjat kapott mannaszappan is külföldi terjeszkedésben gondolkodik, első körben a német piacokat célozza meg, ugyanazzal a módszerrel, mint idehaza, az az kizárólag webáruházon keresztül értékesítve. Alacsony költségek, kicsi rizikó és óriási fejlődési lehetőségek.
A mezőgazdaság nálunk alig használja és csak nagyon szűk termékpalettán az internetet, pedig szükség van olyan piacokra, ahol magasabb feldolgozottsági szinten, több hozzáadott értékkel vásárolnak tőlünk.
Vizsgáltassa meg hazai, vagy külföldi piaci lehetőségeit velünk, mert több megbízható vevőre van ma mindenkinek szüksége!
|
Akciók, aktualitások >