Már régóta bizonyos, hogy van egy sorrend, amit betartva biztosan eljutunk ahhoz, hogy szerződést kössünk!
Ebben a sorban az első elem a PR. Ez az értékközvetítés területe, itt vannak termékeink, szolgáltatásaink, cégünk, s a róluk kialakult vélemény.
Szükséges tehát a jó PR tevékenység ahhoz, hogy a cég, a termék jó hírneve magától hozzon vevőket.
A PR tevékenység tervszerű és tartós erőfeszítés, azért, hogy köztem és vevőm között egyetértés legyen. Így érve el a vevőben azt a jóakaratot és támogatást, amivel tovább ajánlj. A PR nem reklám, hanem a szolgáltatáshoz, termékhez kapcsolódó érték. Nagyon nehéz ezt kialakítani, de rendkívül könnyű elveszíteni.
Mennyien szembesültek azzal, hogy a régi hírnév mit sem ér a gazdasági válságban. Amennyiben belementek a cégek az árversenybe, ez az érték folyamatosan csökkent. Így elérkezett az idő, amikor már csak akkor lehet újból értelme a PR-nak, ha újra pozícionáljuk a céget és termékeit.
Vagy eddig nem is végeztek PR-t, vagy nem tudták, hogy hol válik el a PR és marketing?
A helyes sorrendet akkor fel kell állítani a cégben, mert bármekkora reklám költségvetéssel sem jutunk el az üzletkötésig! |