„Legyen végre Neked is, olyan Siker történeted, ami a vállalkozásodnak termel profitot.”



Amikor belevág valaki egy vállalkozásba, - szabad akaratból és nem kényszerből - akkor az alkotás öröme az, ami elsősorban vezérli. Tudja, hogy az adott területen rendelkezik valami olyan egyedi plusztudással, egyéni látásmóddal, amivel többet adhat át, többet alkothat, mint bármilyen egyéb tevékenységgel. S ez az alkotás nem a kritikusok ítéletének van kitéve, hanem profitban kitűnően mérhető.

 

Alapvető tulajdonságaink fogalmazzuk meg egy vállalkozásban

 

Induláskor azért vonzott engem elsősorban a film, mert egyetemi színpad vezetőként számos ismert drámát rendezhettem, s egy jelenet megrendezéséhez és átfogó dramaturgiai kidolgozásához szükséges tudást hasznosíthattam ismét. Ma már a YouTube-al és egyéb videó megosztó csatornákkal a film funkciója is teljesen megváltozott. Ám egy dolog nem, hogy a film legfontosabb eleme a jó dramaturgia és nem a technika.

 

S ha a központi termékünk a film, akkor kellenek olyan emberek, akik nem technika vezéreltek, mert a film mégis csak művészi alkotás, fontos dramaturgiai szabályokkal. Az Uniós csatlakozásunk idején alkottuk meg a „Bemutatkozó riportfilm” fogalmát, amely PR szempontokat ötvözött a marketinggel. Egy cég első számú vezetője mutatja be ebben a filmtípusban a vállalkozása történetét, termékeit és szolgáltatásait. Ilyen típusú filmből több mint 3000-t készítettünk szerte az országban.

 

Ma már rendkívül értékesnek tartjuk ezeket az alkotásokat, hiszen az időt nem tudjuk vissza venni többé, de egy jó filmmel megőrizhetjük a magunk számára azt és tovább adhatjuk a tradíciót, a minket követőknek. Ez a pillanat azonban nem tart örökké és „Bemutatkozó riportfilmünk” megjárva egy termék életgörbéjét jó 5 év után el kezdett hanyatlani, amit segített a gazdasági világválság megjelenése is.

 

A piaci tendenciák soha nem tükrözik a te történeted

 

cégtörténet

Amíg süt a nap és minden jól megy tőlünk szinte függetlenül is, mert óriási fizetőképes kereslet van a piacokon, addig senki nem filozofál azon, hogy az üzletépítés és szervezés milyen alapelveknek felel meg, minden megfelelő módon történik e? A fejlődés, építkezés mögött van e jól átgondolt hosszú távú stratégia, vagy csak felültünk mindenki mással, egy felfelé ívelő növekedési hullámra?

 

A legtöbb cég legfontosabb feladata 2008-ig – így a miénk is – az volt, hogy megfelelő idő alatt, megfelelő mennyiségben és időben kiszolgálja a vásárlóit, partnereit. S folyamatosan fejlesszen a vásárlói igényeknek megfelelően, mert ekkor még egyszerű lineárisan fejlődőnek tűnt minden folyamat. Egyszerű üzletszerzési és reklám technológiákkal is volt elégséges vevő, így azt kellett megszervezni, hogy őket megfelelően szolgáljuk ki. A 2008-ban induló válság azonban a keresleti piacot, gyorsan kínálativá alakította át, ahol azt kezdtük el megtapasztalni, hogy míg régen mindenkinek, minden termékére jutott elegendő vevő, most a jóval kevesebb potenciális vásárlóra, nagyon sokan vadásznak. S valamilyen módon azt kellene elérnünk, hogy először termékeinkről és szolgáltatásainkról az üzenetek eljussanak a vásárlókhoz, felkeltsék azok érdeklődését, majd végül nálunk költsék el a pénzük. S így már nagyon fontossá vált kutatni és megtanulni azokat az üzletépítési szabályokat, lehetőségeket, amik segítenek ebben.

 

Csak az egyedi tudás segít minden körülmények között

 

egyedi tudás

A változás, új alapok lefektetése, az átsrukturálás, viszont sok energiát és időt igénybe vevő folyamat. Mi azóta is ezeket az alapelveket kutatjuk, ehhez kínálunk megoldásokat. A filmes, marketinges és internetes programozói tapasztalat révén pontosan el tudjuk helyezni az egyes üzletépítési eszközöket egy vállalat életében. S azt látjuk minden cég életében nagyon fontos, hogy a korábban átlépett fejlődési szakaszokat, most újra építsük, megszilárdítsuk. Nagyon sok magyar vállalkozás épített azonnal csodálatos tetőket, erős falak nélkül, amiket magasba emeltek, de most már nagyon nehéz tartani, hónapról-hónapra kell az erő, ahhoz, hogy még mindig legyen tető a fejünk felett. Ezért fontos, mivel a rendszerváltás utáni 10 évben ez kimaradt a kommunikáció kidolgozásánál, s csak egy keresleti piacra fókuszált, hogy a kommunikációknál jó erős alapokat és falakat építsünk.

 

Ehhez szükséges betartani a /PR – Marketing – Kommunikációs szisztéma – Reklám – Értékesítés/ útvonalát, amivel hosszabb távon építkezhetünk és könnyebb megfelelni a kihívásoknak. Ehhez kell minden cégnek egy radikálisan új vállalati filozófia, identitás és kommunikáció. Ezeknek az eszköztára ma már végtelenül széles, mi segítünk megtalálni és alkalmazni a legmegfelelőbbeket. Számtalan céggel gondolkodunk már együtt azon, hogyan lehet megfelelni napjaink kihívásainak, megőrizni a tradíciót, amit eddig felépítettek és biztos jövőképet építeni.

 

S ezt tesszük a jövőben is, segítve mások fejlődését, sikerét!